Newsletter nr. 17 din 30.04.2012 :: 2K Telecom
Reteaua 2K Telecom - Mai mult decat 4G WiMAX
  • » Solutiile radio la punct fix asigura o gama larga de optiuni.
  • » 2K Telecom ofera un portofoliu larg de solutii de conectivitate.

Detaliam in newsletterul anterior motivele pentru care dezvoltarea capacitatii de a gestiona si furniza retele integrate este o prioritate pentru 2K Telecom. Urmare a acestei orientari strategice, portofoliul de solutii oferit de 2K Telecom are la baza o infrastructura formata din trei componente principale:

  • Reteaua 4G WiMAX, destinata utilizarii pe scara larga de catre clienti rezidentiali, persoane juridice sau alti operatori.
  • Reteaua de fibra optica, destinata asigurarii legaturilor de backhaul 4G WiMAX si oferirii de servicii de acces clientilor localizati in jurul punctelor de prezenta.
  • Solutii radio la punct fix. Acestea pot asigura conexiuni dedicate, punct la punct, sau partajate, punct la multipunct.


In cazul solutiilor radio la punct fix, 2K Telecom considera ca ele acopera o nisa importanta de clienti pe care retelele 4G WiMAX sau cea de fibra optica nu ii pot deservi.

In primul rand, solutiile radio la punct fix sunt foarte eficiente pentru asigurarea conexiunilor in zona rurala sau in zone urbane unde infrastructura de fibra optica este, din diverse motive, greu de instalat. Fie ca este vorba de asigurarea legaturii backhaul 4G WiMAX, fie ca se ofera servicii de acces clientilor cu nevoi specifice, conexiunile radio reprezinta o solutie rapida si cu cost redus comparativ cu alte tehnologii.

In al doilea rand, solutiile radio punct la punct ofera posibilitatea de acces la viteze ridicate, comparabile cu infrastructura de fibra optica. Acest avantaj creeaza posibilitatea extinderii rapide a conectivitatii in zone noi sau asigurarea unei conexiuni secundare de calitate folosind un mediu de transmisie fundamental diferit. 

Nu in ultimul rand, solutiile radio punct la punct pun la dispozitia clientilor interesati o gama larga de optiuni:

  • Ele pot folosi spectru licentiat, ceea ce garanteaza o calitate ridicata a parametrilor conexiunii, sau nelicentiat, ceea ce reduce substantial costul implementarii si al serviciului. 
  • Frecventele folosite pot varia, asigurand o largime de banda ridicata sau livrarea serviciului la distante foarte mari.
  • Serviciile livrate pot asigura accesul clientiului final sau pot fi revandute catre acesta impreuna cu diverse alte servicii oferite de operatorii parteneri.
  • Clientul poate refolosi infrastructura si conexiunea in cazul schimbarii locatiei de acces.


2K Telecom furnizeaza in acest moment atat solutii in spectru nelicentiat (5,4 GHz) cat si solutii in spectrul licentiat (3,5 Ghz sau benzi de frecventa inalta). Date fiind aspectele specifice ale implementarii unor astfel de solutii, 2K Telecom recomanda in general efectuarea unei analize a locatiei in care clientul doreste livrarea serviciilor. Pentru mai multe detalii despre programarea unei astfel de analize sau despre solutiile radio punct la punct va rugam sa contactati departamentul de vanzari.

Smaranda Constantinescu - Despre Wholesale Telecom
  • » Alegerile operatorilor raman puternic influentate de tehnologia oferita.
  • » Gradul de calitate al asistentei oferite este foarte important.

Smaranda Constantinescu, Manager Relatii Operatori 2K Telecom

Smaranda are 30 de ani si este casatorita.

Educatie: A absolvit Facultatea de Drept din Bucuresti in anul 2004. 

Experienta profesionala: Activeaza in vanzari din anul 2005. Incepand cu 2006 a activat in departamentul de relatii operatori al Romtelecom. Dupa pozitii similare la Combridge si Euroweb Romania, Smaranda s-a alaturat echipei 2K Telecom incepand cu aprilie 2012. 

Hobbyuri: Inotul si muzica.

 

Intr-un interviu anterior, Sorin Rabu considera ca, in esenta, clientii cauta solutia pentru o nevoie de comunicare si nu o tehnologie anume. Se regaseste aceasta tendinta si in cazul operatorilor? Sau tipul de tehnologie oferita ramane foarte important in alegerea acestora?

Clientii rezidentiali cauta in general o simpla solutie de comunicare, dar cand vine vorba de operatori tehnologia este un punct forte in luarea unei decizii. Asta deoarece aspecte legate de tehnologie pot crea rapid avantaj competitiv. De exemplu:

  • O tehnologie usor integrabila cu reteaua existenta poate asigura oferirea rapida de pachete de comunicatie.
  • Calitatea tehnologiei poate modifica semnificativ raportul calitate pret al serviciilor oferite.
  • O tehnologie noua creeaza posibilitatea oferirii unor servicii noi, cu valoare adaugata mai mare.


Cum se reflecta aceste preferinte in cererea pentru portofoliul de solutii 2K Telecom?

Presiunea asupra preturilor ce caracterizeaza piata de telecomunicatii din Romania determina operatorii sa se orienteze catre cele mai noi tehnologii in vederea mentinerii si cresterii ARPU. Interesul ridicat manifestat de parteneri pentru conexiunile 4G WIMAX este o dovada in acest sens.

Strategia 2K Telecom este construita in jurul acestor tendinte. Astfel, pe termen lung, urmarim sa oferim solutii perfect adaptate necesitatilor clientilor nostri, bazate pe cele mai performante echipamente si tehnologii.

Ce avantaje ale conexiunilor radio la punct fix sunt in general cautate de clienti?

In opinia mea, conexiunile radio ofera mixul optim intre cost, parametrii de calitate oferiti si disponibilitatea conectarii in orice zona - si mai ales in cele unde nu exista infrastructura de fibra optica sau in zonele afectate de furturi de cablu/cupru. In plus, ele sunt alternativa ideala pentru a asigura legatura secundara.

De ce o conexiune radio la punct fix de la 2K Telecom?

2K Telecom are o experienta semnificativa in oferirea si instalarea de astfel de solutii. Portofoliul nostru de clienti strategici din intreaga tara este cea mai buna dovada in acest sens. Poate mai important, calitatea si asistenta oferite de catre echipele tehnice si managerii de cont sunt la cel mai inalt nivel.

Indicatori privind Calitatea Serviciilor Furnizate | Procedura de masurare a parametrilor asociati indicatorilor de calitate | Procedura de tratare a reclamatiilor 2K Telecom | Contract cadru servicii de comunicatii | Termeni si conditii generale