Newsletter nr. 9 din 06.12.2011 :: 2K Telecom
Sincronizare pentru Succes
  • » Care sunt avantajele unei coordonari perfecte intre parteneri?
  • » Care sunt cele mai importante activitati care necesita sincronizare?

Daca primul si al doilea pas al modelului A.C.U.M. contin recomandari pentru coordonarea partenerilor la nivel strategic sau tactic, ultimii doi se refera la aspecte mai concrete privind desfasurarea efectiva a relatiilor intre cele doua companii.

Experienta acumulata de 2K Telecom in acest sens arata ca sincronizarea partenerilor inca din faza de planificare este esentiala. Orice lipsa de coordonare ulterioara lansarii serviciilor poate afecta clientii finali si perceptia acestora asupra calitatii serviciilor furnizate. Mai mult, problema poate fi multiplicata atunci cand ea se situeaza intr-un sir de activitati care depind una de alta (de exemplu o problema in reteaua furnizorului, netransmisa la timp catre partenerul ce vinde serviciile, poate afecta perceptia clientului final atat asupra retelei cat si asupra gradului de pregatire al departamentului de asistenta clienti neinformat la timp de problema respectiva).

Pentru a evita astfel de situatii, 2K Telecom a centralizat in pasul 3 al modelului A.C.U.M.,


UNIFICAREA PROCESELOR SI INFRASTRUCTURII FOLOSITE DE PARTENERI


cele mai importante activitati care necesita o coordonare perfecta intre parteneri. Am grupat aceste activitati in mai multe categorii ce se regasesc in organizarea majoritatii firmelor de telecomunicatii:

  • Interconectarea retelelor celor doi parteneri
  • Gestiunea echipamentelor si a stocului minim de echipamente. Instalarea, configurarea si comanda de echipamente noi.
  • Inregistrarea, activarea si facturarea clientilor. Gradul de transparenta al informatiilor despre clienti.
  • Integrarea fluxurilor de lucru ale departamentelor de asistenta clienti. Sincronizarea acestora pentru respectarea timpilor medii de rezolvare a problemelor garantati prin SLA-uri catre clientii finali.
  • Asigurarea coerentei mesajelor de marketing si vanzari privind tehnologia si reteaua 4G WiMAX.


Pasul 3 din modelul A.C.U.M. necesita o solida experienta practica. Pentru a veni in intampinarea partenerilor sai, 2K Telecom pune la dispozitia acestora o echipa de lucru experimentata, formata din oameni direct implicati in activitatea de constructie si dezvoltare a retelei 4G WiMAX. Acestia mentin legaturi permanente si directe cu reprezentanti ai furnizorilor de echipamente si solutii 4G WiMAX, fiind astfel in masura sa raspunda la obiect oricarei intrebari legate de buna functionare a retelei.

Sabina Mihailescu - 4G WiMAX, Din Experienta de Zi cu Zi
  • » Ce aspecte specifice trebuie avute in vedere in testele 4G WiMAX?
  • » Care sunt cele mai importante elemente pentru o cooperare eficienta?

Sabina Mihailescu, Inginer Telecomunicatii 2K Telecom

Educatie: A absolvit in 2009 Universitatea Politehnica Bucuresti, facultatea de Electronica Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei, specializarea Comunicatii si Transmisiuni de Date.

Experienta profesionala: Dupa absolvirea facultatii in 2009, Sabina devine Inginer Telecomunicatii in cadrul 2K Telecom. Responsabilitatile ei includ depanarea de probleme tehnice la nivel L2 si L3, precum si configurarea si implementarea de solutii noi.

Hobbyuri: Calatoritul, snowboarding, cititul.

 

Care este rolul tau in colaborarea dintre 2K Telecom si partenerii interesati de serviciile 4G WiMAX?

Este foarte important ca in dezvoltarea acestui proiect, partenerii sa beneficieze de suport tehnic asistat pentru orice fel de problema intampinata. Prin urmare, rolul meu este de a oferi detalii tehnice si de a ajuta acolo unde este cazul.

Care au fost cele mai frecvente aspecte ce necesita coordonare?

Trebuie sa avem in vedere in primul rand ca 4G WiMAX este o tehnologie wireless. In consecinta problemele tehnice cele mai frecvente se incadreaza in cateva categorii: semnal slab, banda de transfer mai mica decat cea asteptata sau deconectari frecvente. Este important ca aceste probleme sa fie semnalate imediat pentru a verifica toti parametrii necesari cat mai aproape de momentul constatarii dificultatilor.

Ne poti da un exemplu concret?

La efectuarea unor teste de catre un partener, acesta a constatat deconectari frecvente ale echipamentului 4G WiMAX si variatii mari ale timpului de raspuns. Aceste probleme au survenit atat datorita unor interferente intre echipamentul de acces  si statia de baza, ceea ce a afectat semnalul radio al terminalului, dar si datorita variatiei de semnal la nivel de backhaul, acesta fiind legat tot wireless.

Exista aspecte nerezolvate sau care suporta imbunatatiri?

In momentul de fata nu sunt aspecte nerezolvate sau care nu pot fi rezolvate de catre tehnicienii nostri, dar bineinteles ca pot exista imbunatatiri. Legat de exemplul de mai sus, 2K Telecom desfasoara un proiect amplu de optimizare a sistemului de backhaul, pentru a preveni diminuarea calitatii semnalului sau situatiile de congestie in retea.

Din experienta ta, care sunt elementele cele mai importante pentru o cooperare eficienta intre parteneri?

Avand in vedere complexitatea problemelor care pot aparea, recomandarea mea este ca mai ales in stadiile incipiente ale colaborarii comunicarea sa aiba loc mai mult verbal. Schimbul mai bogat de informatii poate facilita rezolvarea mai rapida a problemelor si raspunsuri clare si detaliate. Clasicul e-mail este de multe ori ambiguu si nu ofera detaliile necesare solutionarii problemelor.

Indicatori privind Calitatea Serviciilor Furnizate | Procedura de masurare a parametrilor asociati indicatorilor de calitate | Procedura de tratare a reclamatiilor 2K Telecom | Contract cadru servicii de comunicatii | Termeni si conditii generale